Згоден
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтеся з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності та погоджуєтеся на використання файлів cookie.
Ср, 18 июня 2025
21:03

О ГОРОДЕ

Райан Ріенер



Дніпропетровська обл., Нікополь

Писати прозу почав із 14 років (вірші почав писати ще раніше), розпочавши з розповіді «Земний прибулець». У 14 написав свою фантастичну книгу «Перша Планета», у 18 років закінчив писати також фантастичну новелу «На Марс», а потім завершив наступну - «Mars & 1». Останні 2 були опубліковані Канадським видавництвом «Altaspera Publishing».

Загалом, у творчому доробку більше 250 віршів, та більше 50 прозових творів, як закінчених, так і ні. Десятки публіцистичних творів, велика частина з яких була опублікована у місцевих паперових та електронних виданнях Нікополя, як і розповіді.

Напрямки розповідей та великих творів різноманітні і часто містять у собі багатожанровість: наукова фантастика, кіберпанк, біопанк/нанопанк, постапокаліпсис, антиутопія, альтернативна історія, фентезі, драма, романтика, еротика, магічний реалізм, казка.

Нагороди:
Номінація на премію «Поет року» 2014 у РФ, Диплом від офіційної спільноти «Mars One» російською, за перемогу в номінації «Поезія і Проза», а також 3 місце призу ґлядацьких симпатій за новелу «Mars & 1» (2013).

Орґанізатор УРК(Н), блоґер, поет, письменник, активіст, незалежний журналіст, буккроссер та вікіпедист. Досягнення вікіпедійної діяльності сяґають до 888 статей українською.

Серед захоплень: фотоґрафія, малювання, дизайн. Вегетаріанець (веган) та енвайронменталіст.

Блоґ «Тут і Зараз» на сайті Blogger: http://here-and-now-now.blogspot.com/
Cторінка у мережі Facebook: https://www.facebook.com/ByRayanRiener/
Сторінка у мережі ВКонтакті: https://vk.com/pubbyrayanriener

- У стані Самоти –

• У стані Самотності, я починаю втрачати мозок. І під струменями води, у кубічній ванній кімнаті, в брудній ванній; я. Сам.

• Знаходжусь - у країні - Ідіократії: Вже третій повний день у дешевій квартирі, у центрі міста, за три тисячі рублів за день, і так - вже більше місяця... Щоденно... Тут повзають таргани.

• Влаштувавши Колонію у моєму мозку, вони усе товстішають та невпинно набирають вагу, харчуючись, моїми думками та солодкими мріями. Це треба припинити. Тарганів, треба витравити. Інакше, я стану таким самим тарганом, як і вони... Нікому НЕпотрібним.

• Я генерую план, хоча мозок і затьмарений, - в мене ще ніхто не міг відібрати волю... Свободу? Тобто, чи вільний я? Не знаю, сам. А вода, діє розслабляюче, змушує тіло остаточно затьмаритись, втратитись у абсолютну німоту. Воно важке, і не слухається більше (чи виконує потаємне бажання?). Я сідаю у брудну ванну. Бруд до бруду, тлін - до попелу. Ховаючись у власному крихкому тілі, намагаюсь отямитися, але... Жорстокі та німі краплі забивають мене без жалю. Не маючи сили піднятись, я згортаюсь у

• || немовля || •

• І усе, що мені лишається, це... віддатись Пустоті, яка зробить усе сама... Так, як треба. Мені не боляче, не весело, - мені просто "нічого". Я затикаю якийсь отвір п'яткою: створюючи для себе небезпечну пастку. Вода крапає... Як усе довершено. Стікає по спині, по колінах, утворюючи щось, своїми непостійними струмочками, схоже на прозорі мацаки медузи, такої ж прозорої, як і будь-яка морська. Її непостійне існування, створене на моїх колінах, уявою, маренням - скоро закінчиться. Вода швидко заповнює забруднений старий залізний човен. Із вітрил крапає. Саме так, як із мого волосся сльози крапають, утворюючи скляний екран волоспаду. Я прихований? водою, що росою огортає мене. І я бачу, я вже у зеленуватому морі, де усе біологічне різноманіття, залежить лише від моєї уяви. Світ - створений мріями, які ми особисто паскудимо. а Творимо іноді. Ми - немов різнобарвне поле, у якому: трава і бур'ян із квітами борються...

• І ось, таргани вже хвилюються, перебувають в неспокої. У напів-повному Океані (мене), вже плавають руки - морські голуби. Цей мікровсесвіт ідеальний, його нема кому ганьбити і нищіти. Тут є: лишень мирні голуби, та медузи, що творять це зеленувате море. Бо у воді, - багато заліза, як у іншокольоровій крові.

• Моя подорож триває. Її стереже неминуче закінчення, та я помічаю, якщо зовсім не ворушитися, на ногах залишаються малесенькі бульбашки. І, рівень Океану підвищується, невже ми потонемо? Чи нам сховатися у цих маленьких підводних бульбашках?

• Краплини наповнюють море, не лишається часу на роздуми. Достатньо! Я поринаю(?) Тону? Ні, я усе собі планую. Раз. Два. Три! Я вимикаю сльози і відриваю п'ятку, відмикаючи безодню на дні моря... Шлях до усього лайна. Сам, вкладаюсь спати я, на дно,.. поки час не з'їсть ту саму воду. Я - в утробі, і ще дихати не можна, - не закінчились пологи.

• У безодню йдуть всі сльози, а і з ними тонуть й таргани. І у вухах, - купа рідини... Кубічний світ залишили всі звуки. Лиш безодня, власні звуки через воду все несе. А вода відходить, ніжно відпускає тіло, пестить... Це ні з чим не є зрівнимим. Покидає рідина, я ковтаю кисень вільно. Відпуска мене вода, - знов в полоні гравітації. Є лише вона і я, а вода втікає.

• Я - як нове немовля, знову народився,.. на дні, лежу, як мертва риба. (Чи тарган?)

• Мені потрібна тепла ковдра - близької людини душа. Далі, річ комформна, - треба в магазин. Потім - знов в самотності безодню...

~ ... ~

• Я у Самоті один?

~о2•о8•13~

"Дві реальності"

«Немає чіткої межі, між реальністю і вигадкою. Але є чітка межа між недалекими людьми і мрійниками».
Цей напис я прочитала під яскравою картиною, в барвистих тонах, писаної переливчастим блиском фарб. Картина ж ця, - була однією з багатьох творів художників-початківців виставленої у цій галереї. Галереї, в наш час, в нашому місті, однією з найпопулярніших, можливо, навіть найпопулярнішої в Європі. Але хто знає? Я підійшла впритул до полотна. Яскраві фарби все переливалися і переливалися, але зрозуміти, що там, намальовано було абсолютно неможливо.
- Що за дурниці? - Обурилася я вголос.
Люди ходили по галереї з боку в бік, поглядаючи на цю картину, але не знаходили образу - та йшли далі, де були розміщені більш зрозумілі символи. Я ж таки, в ступорі, стояла і дивилася на цю картину, і нічого, з точністю до абсолютності, не могла розібрати.
- Що за дурня?! - Повторила я, мало не викрикуючи.
Але картина мене заінтригувала, і я не могла цього заперечувати. Цікаво, хто її намалював?
Піднявши підборіддя, я вирушила оглядати інші експонати, залишивши цю дивну картину на самоті, незрозумілою, і думаю, - непотрібною тут зовсім.

Минуло це літо, настала осінь. Почали йти дощі, і я кутаючись у френч, йшла на роботу. Був ранній ранок, і дощ, що було не дуже приємно. Осіннє змертвіле листя, падало на мою прозору парасолю і злизувалися додолу разом зі струмками холодної дощової води. Я йшла повільно, не поспішаючи. На роботу я завжди приходила раніше.
Через хвилин десять ходи, показалося сонце. Погода почала змінюватися. Втім, як і зазвичай, вона була дуже мінлива, як і всі дівчата, посміхнувшись, подумала я.
Зупинившись, почала закривати парасольку, і ховати її у сумку. І саме у цей момент на, скажімо так, «Вулиці Митців» у нашому незвичайному місті, почалися з'являтися картини. Їх виносили молоді, старі і середнього віку художники, адже на цій вулиці, в підвалах під столітніми будинками, і розташовувалися їхні майстерні.
Я не поважала їх, адже більшість з них - були самоучками: «чого вони можуть досягти в житті?» - Міркувала я.
- Нічого, - відповіла сама собі вголос.
Саме у цей момент, я і побачила молодого художника, Він якраз виходив зі своєї майстерні. Під рукою полотно у рамі, підійшов до тротуару і почав розставляти мольберт.
Я здивувалася. Він виніс ту саму картину! Саме ту саму бездарну роботу, що я бачила на виставці влітку.
Подивилася на годинник, - до початку роботи ще ціла година. Тому я і вирішила підійти до бездарного майстра і висловити «все», що я думаю про його, так званий, талант.
- Здрастуйте, - підійшла я до нього, і кисло посміхнулася.
Я навіть трохи охолола, адже риси його обличчя, були більш ніж гарними. Але, все-рівно я не знайомитися прийшла, так що, він відповів:
- Так, здрастуйте, - в цей момент, він відволікся від установки інших своїх картин.
- Знаєте, минулого літа, я бачила вашу роботу на виставці. У дуже «пристойному» місці, навіть занадто пристойному для вашої картини...
Запал все вщухав.
А художник подивився на мене своїми блакитними очима, такими добрими і щирими, що я навіть злякалася. Може й не варто було так гарячкуватися?
- Бачте, ви можете говорити, що хочете, - я не ображуся. Чесно не ображуся, - він посміхнувся, відкривши свої білосніжні зуби. - Справа в тому, що мистецтво, особливо в нашій країні, завжди страждало, від поглядів кривих очей, а точніше, - є речі, набагато важливіше матеріальних, ось наприклад, як моя картина, а люди - бачать лише матеріальне. - Пхх... - він потер лоба, розосереджено і втомлено.
- Я незрозуміла, - вказавши на картину, продовжила, - Вона ж, м'яко кажучи, бездарна. Вона негарна!
- А що, для вас, краса? Чи знаєте Ви, чому наш світ жахливий?
Знову він почав скакати від теми до теми - це починало дратувати.
- Краса, вона на те й краса, що її видно. Її можуть усі бачити і оцінювати. Ваша ж таки картина, просто марна трата часу і фарб, думаю навіть дуже задорогих.
- Гроші для мене не мають значення, - промовив Він, розчаровано дивлячись мені у вічі.
- Це безглуздо! Найважливіші речі у цьому світі - гроші, любов, і ще раз гроші!
- Все, що існує у цьому світі, підкоряється невидимим для нас законам, у тому числі і любов, - це наслідок певних процесів в організмі і психіці людини. Про гроші ... я вже все сказав.
Небо зовсім посвітлішало, і хмари помчали геть.
Я стояла та мовчала.
- Я мав на увазі, що багато речей, що оточують нас - це всього лише наслідок чогось , притому - це каламутне дзеркало, що щільно ховає правду. Неважливо яку. Логіки певних людей, яку перейняли багато наших сучасників чи наслідок певних фізичних законів, але цей світ - викривлене дзеркало брехні, не більше та й не менше. Ось, наприклад Ви...
- Що, я? Я тут причому?!
- Ви - свиня, - сказав Він, не виказуючи жодних емоцій.
- Це я свиня?! Ви що собі дозволяєте? Сам Ти свиня! Я важу 50 кілограм! На себе подивися, - але сама розуміла, що дивитися нікуди, - Він був прекрасний і тілом та обличчям.
На одну мить, мені захотілося піти з високо піднятою головою, але ноги тримали мене на місці.
- Зараз, прошу - почекайте тут, - Він вимовив, не видаючи ні краплі своїх емоцій, і відправився в свою підвальну майстерню.
- Бездарний фрік, - пискнула я йому в слід, але Він не почув.
Передімною стояла ненависна мені картина, а з недавнього часу, просто гіперненависа мені. Але вона, все ж таки, була особливою, як ніби кожен її колір видавав кілька спектрів і відтінків, немов була якоюсь - рідкокристалічною проекцією. Незвичайна, не така як всі, - саме за це я її і ненавиділа.
Художник вийшов з майстерні, несучи з собою якесь матове скло, дуже тонке, і гарне, як кришталь. Мовчки, вставив його в раму, поверх полотна картини і повернув її до мене.
З картини на мене дивилася свиня.
Я була ошелешена. У моєму одязі, з моєю сумкою, в картині, немов у дзеркалі, стояла свиня. Рот її був вимазаний якимось брудом, лапи теж в якомусь лайні. Я стояла і дивилася на картину, і кожен мій рух, з точністю до зображення в дзеркалі, повторювала за мною і вона, - свиня. Очі Маленькі, дурні і незрячі. Я дивилася їй у вічі, а вона в очі мені.
- Що за нісенітниця?! Що за ідіотські жарти? - Скрикнула я, і схопивши за руку, художника, - підвела його до картини.
У картині відбився і Він. Але... Він був прекрасний, прекрасніше навіть ніж у реальному житті.
У мене відвисла щелепа: «прекрасного хлопця, тримала за лікоть огидна жирна свиня з тупими очима, незрячими нічого».
- Саме тому, - повернув Він голову до мене, - я і не виставляв її з цим «екраном». Я вклав у цю картину масу праці, вклав у неї себе, свої очі, мої почуття і сприйняття цього світу. Якщо б я виставив її тоді, у повному вигляді, - картину розірвали б на місці.
У картині - дзеркалі, свиня все червоніла і червоніла, а художник, все роздивлявся і дивився на мене шалено добрими очима, дивився з жалем.
- Та пішов ти!
Я з усієї дурі дала йому ляпасу, і швидким кроком попрямувала у бік роботи, насилу стримуючи сльози.
Я - свиня.

Летіть же Ви у Височінь

Коротка казочка про Життя. Красиве…
Жорстоке. Для дітей і дорослих Дітей.
Мрійників. Бабок. Метеликів. Сонечок.
Та навіть Жаб, Лягушок і Тарганів…
І тільки в останню чергу – для
Конформістських істот – Людей.

P.S. Віддайтеся Інцентризму.

 

.Цей Цілий світ. Усюди - болото. Ніхто не пам'ятає, чи було так завжди чи ні, - ніхто. Знають всі - болото – занадто безмежне та неосяжне, має обрій, тому не долетіти до Кінця Світу. Але не всі в болоті мешкають. Деяким вдалося, метеликами і стрибабками, злетіти вгору:
.Бабка літала, літала, літала, літала і ширяла в повітрі, спрямувавши погляд на небо, - де молочними сонечками пливли незліченні пухнасті хмари. Але ні, сморід болота притупив її почуття, вона почала втрачати сили, падати, і опустилася безжиттєво на суху пелюстку очерету.
- О ні, я не хочу впасти вниз, - ледь чутно видала вона. Сльозинки її впали в саму рідоту юшки болота і згоріли в ній, спалені спиртом. - О ні, проволала вона знову, тільки лише побачивши, як димок її спалених сліз полетів угору.
.Муки ці, забачив веселий метелик і підлетів до бідної Бабки:
- Не плач. Ти не впадеш вниз, я не дозволю. Всі ті, хто у Височінь відібрані не повинні залишати таких як вони, - в біді.
.Метелик підхопив бабку вусиками і розмістив її на своїй спинці.
- Я буду літати з Тобою на спинці, поки Ти знову не відновиш свої сили.
.Слова метелика вселили надію у серце стрибабки.
.Бабка окрилилася, адже метелик був такий добрий до неї. Він врятував її. Саме в цей момент вона і полюбила Метелика. Його ніжні крила, немов кольору небесної глазурі, його жовті фасеточні оченята, як дві золоті жаринки. Бабка закрила очі і просто летіла разом з ним, довго і блаженно в хмарах. - Як я була весь цей час без нього, думала вона, сто й тисячі разів повторюючи про себе ці слова.
.А Метелик все літав, захоплено вп'явся очима в небо. «Стільки метеликів і бабок намагалися досягти краю неба, але ні - ніхто не зміг досягти», - поділився із Стрибабкою своїми думками він.
.Але істина одна, - всі метелики і бабки, цикади, сонечка та інші милі створіння, - не любили болото, а воно - не любило їх. Жовті й зелені жаби, весь час прагнули своїми довгими язиками зловити їх, що часто їм вдавалося. У такі моменти небо темніло і плакало, - гірко плакало, адже стало менше щастя на світі. Адже небо так любило всіх цих метеликів і бабок і багатьох інших створінь. Але коли воно плакало, - деякі жаби омивалися чарівними щирими краплями дощу і теж перетворювалися на метеликів і стрибабок. Кожне створення має шанс переродитися і стати кращим, - щира правда світу, про яку не хочуть і чути. Хоча, а що було б якби почули?
- Тоді б не було такого болота, і замість нього були б луки, трави і прекрасні квіти, - вимовив Метелик, якраз перед тим, як його схопив довгий липкий язик ропухи і забрав далеко вниз…
.Бабка так і залишилася в повітрі, а в руках її - прекрасні напівпрозорі блискучі крила Метелика, метелика, якого вона так щиро покохала. Знизу роздався регіт ситої Ропухи, яка вирячила тупі очі.


Gorod.dp.ua не несет ответственности за содержание опубликованных на сайте пользовательских рецензий, так как они выражают мнение пользователей и не являются редакционным материалом.

Gorod`ской дозор | Обсудите тему на форумах | Объявления

Літературний конкурс «Літературна надія Дніпра – 2015»

copyright © gorod.dp.ua
Все права защищены. Использование материалов сайта возможно только с разрешения владельца.

О проекте :: Реклама на сайте