Ти зможеш пересуватися вільно. Дніпро — серед пілотів впровадження загальнонаціонального флагманського проєкту «Рух без бар’єрів».
У 2025 році в Дніпрі з’явиться перший безбар’єрний маршрут, який простягатиметься від площі Соборної через проспект Дмитра Яворницького до залізничного вокзалу. Він враховуватиме потреби всіх, хто стикається з фізичними або сенсорними бар’єрами у міському середовищі. Щоб втілити це в життя, влада Дніпра також співпрацює з місцевим відповідальним бізнесом і закликає всіх підприємців долучатися до створення доступного середовища. Водночас у Дніпрі триває маркування барʼєрів, які будуть усунені при облаштуванні вищезгаданого безбарʼєрного маршруту.
Провели і першу виїзну нараду на місці проведення робіт у районі Історичного музею. Їх розпочнуть вже незабаром. Головний архітектор Дніпра Дмитро Волик та керівництво департаменту благоустрою та інфраструктури Дніпровської міськради спільно шукали рішення, які дозволять усім мешканцям пересуватися без барʼєрів та обмежень.
«Передусім необхідно опрацювати тротуарну частину вздовж проспекту Дмитра Яворницького. Тут є складні елементи рельєфу — зокрема, стикування скверу Івана Старого з тротуаром. Ми розуміємо, що загальна планувальна структура не змінюватиметься, однак нинішні рішення не забезпечують комфортного пересування для людей з інвалідністю. Тому ситуація дійсно непроста — потрібно правильно адаптувати покриття в тих зонах, де воно викладене великогабаритною бетонною плиткою. Частину мощення доведеться замінити, крім того, необхідно передбачити облаштування пандусів замість сходів. Саме тому ми зараз і напрацьовуємо принципові проєктні рішення, які надалі будуть у проєктній документації», — каже головний архітектор Дніпра Дмитро Волик.
Він додав, що роботи на цій ділянці почнуть з тротуарів. А от територію скверу Івана Старого ще потрібно детально опрацювати: сформувати бачення всіх вузлів, деталей, обсягів робіт. Зараз триває етап планування й опрацювання архітектурних рішень.
«Сьогодні всі роботи з благоустрою в Дніпрі ми насамперед орієнтуємо на доступність — для маломобільних груп, для батьків із візочками, для всіх пішоходів. Це не нова ініціатива: ще з 2005 року, коли почали реконструювати Січеславську набережну, ми поступово почали впроваджувати елементи безбар’єрності. Спершу — мінімально, наприклад, понижували бордюри. А зараз усе відбувається згідно з чинними нормами і кожен ремонт у місті — це обов’язково забезпечення вільного, безпечного проходу», — зазначив директор департаменту благоустрою та інфраструктури Дніпровської міськради Олексій Самілик.
За його словами, раніше про пішоходів особливо не думали — головне було розширити дороги для авто. А сьогодні Дніпро, як і весь цивілізований світ, рухається до пріоритету безбар’єрного пішохідного та велосипедного руху.
«З дитячим візочком зручно лише там, де є пандуси. Якщо їх немає — шукаємо інший шлях. Тому, звісно, наявність пандусів дуже важлива. Не будеш же щоразу виймати дитину з коляски. Добре, що за це взялися — облаштовують безбар’єрність, звісно, це важливо», — поділилася дніпрянка пані Лариса.
Довідка: «Рух без бар’єрів» — флагманський проєкт Міністерства розвитку громад та територій, що втілюється в межах ініціативи першої леді Олени Зеленської «Без бар’єрів» і охоплює 15 пілотних громад, де створюються безбар’єрні маршрути. На сьогодні це Київ, Одеса, Дніпро, Житомир, Тернопіль, Львів, Рівне, Чернівці, Полтава, Вінниця, Славутич, Кропивницький, Буча, селище Опішня та Калуш. Виконавчим партнером ініціативи виступає громадська організація «Безбар'єрність». За цими маршрутами — зручні тротуари, безпечні переходи, доступні входи до будівель, зрозуміла навігація, тактильні позначки, а також адаптовані заклади громадського харчування, фінансові установи, магазини та інші об’єкти повсякденного користування.
![]() |
Gorod`ській дозор |
![]() |
Фоторепортажі та галереї |
![]() |
Відео |
![]() |
Інтерв`ю |
![]() |
Блоги |
Новини компаній | |
Повідомити новину! | |
![]() |
Погода |
![]() |
Архів новин |