Жительку Дніпра Вікторію Наріжну попри передбачену Законом норму відмовилися обслуговувати державною мовою в одному з магазинів міста.
Жінка розповіла Суспільному: персонал не вибачився, а почав звинувачувати її у порушенні конституційних прав.
"Я отримала не перехід на українську і не вибачення, а твердження, що я взагалі не зобов'язаний вам відповідати українською. Я була дуже обурена, що я маю ще випрошувати свою українську. Ми почали суперечку і підійшов його колега, який почав мені доводити, що я порушую його конституційні права. Поліз цитувати Конституцію з екрану телефону. Було одразу помітно, що це, очевидно, не перший випадок", — розповіла Вікторія.
Про ситуацію дніпрянка написала на своїй сторінці соцмережі. Її допис поширювали інші люди та залишали коментарі на офіційній сторінці мережі магазинів у Дніпрі. Однак згодом, каже, сторінку магазину зробили приватною і власники жодної відповіді не оприлюднили.
"Мені хотілося, щоб ті люди, які відповідають за бренд, якщо не по всій Україні, то принаймні в Дніпрі, принесли мені вибачення і також іншим україномовним споживачам, які приходять до їхнього магазину та зіштовхуються з такими ж проблемами", — говорить жінка.
Менеджер магазину Андрій, де трапився конфлікт, сказав, що керівництво вже розібралося в ситуації.
"Це вже було обговорено з керівництвом. Олександр та Павло були звільнені ще вчора ввечері", — зазначив він.
Адвокат Андрій Верба каже: громадяни мають право вимагати обслуговувати їх державною мовою. Якщо їм відмовляють в цьому, то радить зібрати докази, які допоможуть довести цей факт. За таке порушення відповідатиме власник бізнесу, розповідає адвокат, а от співробітнику можуть виписати догану чи звільнити.
"Вони можуть зафіксувати даний факт на відео або за допомогою свідків і повідомити Уповноваженого із захисту державної мови. В подальшому щодо суб’єкту господарювання буде складено відповідний акт, надано припис щодо усунення порушень вимог чинного законодавства. Якщо такі порушення не будуть усунені — накладають адміністративний штраф від 5 100 до 6 800 гривень", — говорить адвокат.
До Уповноваженого із захисту державної мови можна звернутися письмово із описом всієї ситуації. А також заповнити форму на офіційному сайті. За словами Андрія Верби, на це відреагують та вирішать, чи накладати штраф на підприємця.
Якщо протягом шести місяців зафіксують повторне порушення з відмови обслуговувати українською мовою – доведеться сплатити максимальну суму штрафу 6800 гривень.
Вікторія звернулася до мовного омбудсмена. Також згодом на своїй сторінці у соцмережі вона повідомила, що менеджерки регіонального та національного рівня мережі магазинів зателефонували їй, вибачились за персонал та зпаросили на зустріч.
Автор: Вікторія Пінчук
![]() |
Gorod`ській дозор |
![]() |
Фоторепортажі та галереї |
![]() |
Відео |
![]() |
Інтерв`ю |
![]() |
Блоги |
Новини компаній | |
Повідомити новину! | |
![]() |
Погода |
![]() |
Архів новин |