24 квітня запрошуємо до галереї Артсвіт на лекцію Олени Годенко-Наконечної “Цюрих і міжнародний рух Дада / Дюшан / Перехід до реді-мейду”.
Заманливо з висоти нашого часу осягнути логіку розвитку модернізму, зокрема в 1910-х роках, коли нові мистецькі практики «дада» заступили попередні експерименти з формою. Привабливою залишається й одіозна постать Марселя Дюшана з його гаслом «смерть живопису».У нашій оповіді постануть імена двох його братів та конфлікт з кубістами «групи Пюто», дружба з Франсісом Пікабіа та провокативні мистецькі об’єкти (зокрема знаменитий «Фонтан» як привід замислитись над взаємодією утилітарного та естетичного, предметом споживання та мистецтвом). Окрема сторінка – виникнення дадаїзму як напрямку на базі декількох міст – від Цюріха і Берліна до Нью-Йорка, анархічні атаки на буржуазне мистецтво та епатаж публіки, пародії та буфонада, перехід до політичних практик та використання фотомонтажу.
У зоні нашої зацікавленості – ідеї «дада» і коротка історія існування цього напрямку; перформанси в цюріхському «Кабаре Вольтер» і роль жінок-художниць, учасниць руху дада; коло митців-учасників руху, зокрема постаті художників Ганса Арпа, Джона Гартвільда, Курта Швіттерса, поетів Трістана Тцари, автора «Маніфеста Дада» і Гуго Балля, кінематографістів та ін.
“Цюрих і міжнародний рух Дада / Дюшан / Перехід до реді-мейду” - п'ята лекція курсу Олени Годенко-Наконечної "Візуальне мистецтво від модерну до модернізму – крізь призму культурної репрезентації (І чверть ХХ ст.)".
Авторка лекційного курсу (лекторка): Олена Годенко-Наконечна, кандидатка мистецтвознавства, професорка НТУ «Дніпровська політехніка».
Тел. 0957993535
*В титулі події використано світлину, де Марсель Дюшан поруч зі своєю роботою Фонтан, 1917 р.