Згоден
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтеся з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності та погоджуєтеся на використання файлів cookie.
Дніпро » Gorod`ській дозор
Чт, 28 березня 2024
23:54

GOROD`СЬКІЙ ДОЗОР

Влад Фрейзер


10 червня 2019, 20:15

3,8 млрд грн можуть втратити місцеві бюджети через запровадження податкових пільг для земель залізниці

Асоціація міст України категорично проти ініціативи щодо податкових пільг для земель залізниці. У зв’язку з цим надіслала до Комітету Верховної Ради України з питань податкової та митної політики свої зауваження до законопроєкту «Про внесення зміни до Податкового кодексу України щодо оподаткування земельних ділянок залізничного транспорту», яким пропонується встановлення податкових пільг для земель залізниці.
Законопроєкт передбачає, що будуть оподатковуватися земельні ділянки, що відносяться до земель залізничного транспорту (крім земельних ділянок, на яких знаходяться окремо розташовані культурно-побутові будівлі та інші споруди і які оподатковуються на загальних підставах) за ставкою у розмірі не більше ніж 0,25 відсотка від їх нормативної грошової оцінки у разі, якщо нормативну грошову оцінку таких земель проведено і 0,25 відсотка від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по області у разі, якщо нормативну грошову оцінку таких земель не проведено.
Зміни, запропоновані законопроєктом №10361 – сплата податку в меншому розмірі, відповідно пункту 30.1. статті 30 Податкового кодексу України визначаються як надання податкової пільги. Таким чином, по суті документом пропонується надання податкових пільг щодо оподаткування земельних ділянок залізничного транспорту.
АМУ, всебічно підтримуючи законодавчі ініціативи спрямовані на зміцнення фінансової спроможності місцевого самоврядування та захищаючи права та інтереси територіальних громад вважає, що ця законодавча ініціатива має ряд вагомих зауважень, зокрема, передбачає втручання держави у діяльність місцевого самоврядування та втрати місцевих бюджетів.
Відповідно до ст. 13 Конституції України земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об’єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та ОМС в межах, визначених цією Конституцією.
Згідно норм частини першої ст. 142 Конституції України та частини третьої ст. 16 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у комунальній власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об’єкти їхньої спільної власності.
Враховуючи те, що земля є матеріальною основою ОМС, а землі державної та комунальної власності рахуються розмежованими, дохід від володіння та використання землі територіальних громад, отриманий у вигляді коштів від продажу землі та податку на майно за земельні ділянки, належить виключно цим громадам та не може бути перерозподілений на користь державного бюджету.
Щодо питання надання податкових пільг щодо сплати земельного податку зауважуємо, що такий податок згідно Податкового кодексу України належить до місцевих податків та зборів, що означає не тільки обов’язок їх встановлення органами місцевого самоврядування, а й зарахування їх до місцевих бюджетів у повному обсязі (100%). Крім того, у законопроєкті №10361 немає належного фінансово-економічного обґрунтування та визначення компенсаторів втрат доходів місцевих бюджетів.
У пояснювальній записці до законопроєкту в частині фінансово-економічного обґрунтування його прийняття зазначено, що реалізація цієї ініціативи не потребує додаткових витрат чи інших витрат з місцевих бюджетів, що не відповідає дійсності. Надання запропонованих у законопроєкті податкових пільг щодо оподаткування земельних ділянок залізничного транспорту, призведе до зменшення надходжень до місцевих бюджетів. Такі ініціативи ставлять під загрозу стабільність наповнення дохідної частини місцевих бюджетів, реалізацію низки програм щодо виконання власних повноважень та можуть призвести до розбалансування місцевих бюджетів. Як наслідок органи місцевого самоврядування будуть вимушені скорочувати видатки на реалізацію важливих для громад заходів та програм у сфері житлово-комунального господарства, благоустрою, ремонту та будівництва доріг, соціального забезпечення та інших програм.
Разом з тим спираючись на дані про планові обсяги сплати земельного податку АТ «Укрзалізниця» у 2019 році, наведені у пояснювальній записці законопроєкту №10361, АМУ оцінює орієнтовані втрати місцевих бюджетів у разі надання таких пільг у розмірі 3,8 млрд грн.
Асоціація міст України категорично не підтримує прийняття змін до Податкового кодексу України, визначених у законопроєкті №10361, вважає неприпустимим порушення інтересів органів місцевого самоврядування і просить парламентський Комітет з питань податкової та митної політики під час розгляду законопроєкту прийняти рішення про його відхилення.
Нагадаємо, у 2018 році для підприємств залізничного транспорту держава встановила податкову преференцію із сплати місцевого податку – плати за землю. Втрати місцевих бюджетів в обсязі 1,2 млрд гривень не були відшкодовані державою.




Переглядів: 197
Усі записи автора | << | >>

Gorod.dp.ua не несе відповідальності за зміст опублікованих на сайті рецензій користувачів, тому що вони виражають думку користувачів і не є редакційним матеріалом.

Gorod`ській дозор | Обговорити тему на форумах | Газета оголошень

Мій gorod.dp.ua:
copyright © gorod.dp.ua
Усі права захищені. Використання матеріалів сайту можливо тільки з дозволу власника.

Про проект :: Реклама на сайті