Найбільше скарг надійшло на адресу лікарні №6 у Дніпрі.
Подача скарги до Національної служби здоров'я України не є лише формальністю. Протягом поточного року зареєстровано 1 080 звернень від пацієнтів, що стосуються отримання медичної допомоги.
Найчастіше скарги надходять через відмову у наданні послуг, які передбачені Програмою медичних гарантій (28,8%), а також через вимагання коштів за послуги, витратні матеріали та лікарські засоби (23,9%). Така практика є незаконною, оскільки вартість медичних послуг сплачується НСЗУ закладам з договором.
«З початку 2024 року пацієнти з Дніпропетровщини подали 94 скарги щодо порушення їхніх прав у 42 лікарнях області. Важливо розуміти, що подача скарги - це можливість зробити свій внесок у вдосконалення медичної системи. Медичні установи, на які часто надходять скарги, перебувають під особливим наглядом НСЗУ. Кожен випадок порушення прав пацієнтів має свої особливості, але важливо, щоб пацієнти не мовчали, коли порушуються їхні права або вимагаються додаткові кошти за медичні послуги, які вже оплачені державою», - наголошує заступниця директора Східного міжрегіонального департаменту НСЗУ Наталія Шуліка.
Завдяки зверненням щодо порушень у лікарнях, з початку року НСЗУ вдалося поновити право 61 пацієнта на допомогу за Програмою медичних гарантій.
Найбільше скарг надійшло на адресу КНП «Міська клінічна лікарня №6» Дніпровської міської ради: 11 звернень. На КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги №4» Криворізької міської ради поскаржились 8 разів. 7 скарг до НСЗУ подали на КНП "Криворізька міська лікарня №3" Криворізької міської ради.
Найчастіше пацієнти Дніпропетровщини скаржаться на вимагання коштів за надання медичних послуг. Таких скарг НСЗУ отримала 41. 36 звернень надійшло на відмову у наданні послуг, передбачених Програмою медичних гарантій. Серед іншого, люди також скаржаться на неякісні послуги, або послуги, надані не в повному обсязі.
“Чим більше пацієнт надасть доказів щодо порушень з боку закладу, наприклад, чеки за придбані ліки, чи оплачені послуги з лікування або діагностики, фото і відео, тим більше шансів поновлення права пацієнтів на безоплатну медичну допомогу”, – додав Тарас Стеценко, заступник начальника відділу роботи зі скаргами пацієнтів.
Наприклад, скарга пацієнта з міста Нікополь (Дніпропетровщина) щодо оплати лікування інфаркту. 17 грудня чоловіка з діагнозом обширний інфаркт доставили до Дніпропетровського обласного центру діагностики та лікування. З першого дня дружина чоловіка купувала ліки і все для догляду за хворим. Після розгляду скарги всі кошти за лікарські засоби та витратні матеріали були повернені у розмірі 21 500 грн. Списки та чеки були надіслані разом із заявою на перевірку правомірності вимагання купівлі препаратів до НСЗУ.
Ще один приклад відновлення прав пацієнта маємо у місті Кам’янське. Пацієнтка народжувала у КНП «Міська лікарня №9» Кам'янської міської ради. Під час полог був проведений кесарів розтин, по завершенню операції один із медпрацівників озвучив чоловіку породіллі суму в 4500 грн за використані лікарські засоби. Після чого через декілька днів, до породіллі підійшла медпрацівниця, не представившись, сказала, що прийшла по кошти за операцію. Пацієнтка гроші віддала та відправила скаргу. Після розгляду скарги НСЗУ та проведення претензійної роботи, 15 січня 2024 року заклад повернув кошти пацієнтці.
1. Звернутися зі скаргою до головного лікаря.
2. Якщо головний лікар не вирішує проблему — звернутися зі скаргою до місцевого департаменту охорони здоровʼя.
3. Залишити скаргу через електронну форму на сайті НСЗУ в розділі “Громадянам”: https://cutt.ly/hewPO7gU.
Також залишити скаргу можна у декілька способів:
— За безкоштовним номером контакт-центру 16-77. Оператор гарячої лінії зафіксує скаргу та допоможе оформити звернення.
— Надіслати офіційний лист на електронну пошту: info@nszu.gov.ua.
— Надіслати лист на поштову адресу НСЗУ: проспект Степана Бандери, 19, м. Київ, 04073.
— Написати звернення на особистому прийомі громадян.
1. Зазначте прізвище, ім’я та по батькові пацієнта, дату народження.
2. Зазначте дату події, викладеної у скарзі.
3. Правильно вкажіть назву лікарні.
4. Напишіть посаду, прізвище, ім’я та по-батькові особи, яка вимагала оплату за медичні послуги, ліки чи інші матеріали чи відмовлялася надати послугу.
5. Детально опишіть ситуацію, яка з Вами сталася.
6. За можливості зазначте суму коштів, яку вам довелось витратити, або яку з вас вимагали. За наявності додайте копії чеків на ліки чи медичні послуги.
7. Вкажіть свої контакти, які допоможуть з вами зв’язатися: номер мобільного чи стаціонарного телефону, електронну адресу, поштову адресу.
Аби скарга мала позитивний результат — важливо надати якомога більше фактів та доказів вимагання коштів (чеки, фото чи відео, імена медпрацівників, які вимагали кошти). Це допоможе встановити факт вимагання та повернути пацієнту кошти.
Gorod`ській дозор | |
Фоторепортажі та галереї | |
Відео | |
Інтерв`ю | |
Блоги | |
Новини компаній | |
Повідомити новину! | |
Погода | |
Архів новин |
Отдаю отчет, что время серьезное, сложное, но никто не дал права, людям в белых халатах, относится к людям ... подобным образом?! Відповісти | З цитатою